SUPER BOOST PLUS 157

Jedná se o rozměr zadního náboje, který je širší než ostatní “boosty”. Možná si řeknete, že “k čertu se všemi těmi novými standardy”. Jenže kontext je širší než jen “vymyslíme si novej standard, kterej si lidi budou muset kupovat”:


SuperBoost+157 využívá řetězové linky vyvynuté pro sjezdová kola, ale v kombinaci s klasickým “trailovým” sředem a klikami. Stávající Boost 148 standard vysunul řetěz z podélné osy kola o 3mm (tím získala zadní pneumatika +6mm místa navíc). To je skvělé pro XC a 27,5” enduro kola, ale nestačí to pro AM/Trail/EN 29” kola (a 27,5+”).  Proto vznikl Super Boost+157. Umožnil zásadně zkrátit zadní stavbu, čímž kolo dostalo zatím nedosasžitelných jízdních vlastností. Zachoval prostupnost masivních pneumatik i reálném provozu, kdy jsou obaleny blátem. 27,5+” protočí až 3” pneuatiky a 29” protočí s rezervou 2,6”. Zvýšila se tuhost rámu i vahadel. Navýšila se tuhost výpletů, čímž se i poměrově srovnala s tuhostí předních Boost výpletů.

A můžeme to rozvést ještě detailněji.

Začněme myšlenkou: vysokozdvihové enduro kolo, které si díky krátké zadní stavbě zachová ovladatelnost a zároveň dostatečný prostor pro zadní pneu, až se obalí blátem. Je důležité, aby údaj ve specifikaci “pneu do šíře xxx” nebyla pouze marketingová fráze, ale fungovala i v reálném prostředí. A pak je tu samozřejmě tuhost rámu jako celku – další nutná podmínka. Všichni chceme tuhé kolo.

Krátká zadní stavba s dostatečným místem pro širokou pneu je v případě použití virtuálního systému odpružení vlastně protimluv. Totiž k tomu, abyste dostali širokou pneu blízko šlapacího středu a ještě tam vměsnali vahadla odpružení, potřebujete mít střed co nejširší. Jenže střed nelze rozšiřovat donekonečna, poněvadž jste limitováni převodníkem a ten tam prostě být jaksi musí.

Pivot toto vyřešil použitím standardu Super Boost Plus157, tj. široké osy zadního kola, konkrétne 157mm (oproti 148mm “standardního” boostu).

Jak to spolu souvisí?

Širší zadní osa umožňuje vysunutí kazety s pastorky dále od podélné osy kola. Díky tomu se posunuje také řetězová linka a tudíž také převodník může být více vysunutý směrem ven od kola. Výsledkem je více místa u šlapacího středu a s tím dostatek prostoru pro krátší a širší zadní stavbu. Navíc získáváte díky širší zadní nábě také pevnější výplet. Takže samá pozitiva, ne?

Možná jen u Pivotu, který nedělá kompromisy. Samotná široká osa sice vyřeší jeden problém, ale druhý vytvoří – totiž širokou stavbu zadní stavby. Jediná možnost, jak to zvládnout tak, aby jezdec nebouchal patama do rámu nebo neměl nohy nesmyslně daleko od sebe je výrazná profilace. Technologicky nejsložitější a nejdražší řešení, ale jediné, které vede k nekompromisnímu celku. 

Proto osa standardu SuperBoost+157 ve spojení s komplexním řešením zadní stavby  posouvá kola Pivot zase o kousek dál před konkurenci, protože Pivot nedělá kompromisy. 

V nabídce našeho eshopu najdete náboj rozměru Super Boost Plus od firmy Trailmech, která produkuje originální a nekompromisně zpracované náboje.