Pivot Mach 4SL byl navržen pro vítězství v XCO, XCM, přepisování KOMů a poskytoval u toho nevídanou kvalitu jízdy, telepatické ovládání i ohromující zrychlení.
XC závodění je noční můrou konstruktérů. Závodníci jsou často ochotni obětovat kvalitu odpružení, trakci, či horší ovladatelnost za snížení hmotnosti. Honba za co nejnižší hmotností a optimalizací výrobních nákladů způsobila, že z pohledu odpružení dnes na poli elitních XC kol najdete nejčastěji variace odpružení Flex-Stay, tj. jednočepové konstrukce spoléhající na pružnost použitého materiálu. Řešení lehké a konstrukčně jednoduché, nicméně z funkčního pohledu také značně kompromisní. Americký PIVOT touto cestou nešel a nový Mach4SL využívá stejně jako jeho předchůdce plnohodnotné odpružení DW-Link.
JE LEHČÍ
Pivot je pověstný nekompromisním přístupem k výrobě samotných rámů i materiálů. Na rozdíl od mnoha ostatních výrobců nenabízí různé kvality zpracování, příměsi sklolaminátu nebo druhy karbonu. Všechny rámy jsou vyrobeny z nejkvalitnějšího karbonu, který si Pivot sám plete. Každý jednotlivý plát je přesně vážen a tím kontrolován, abynepřekračuje tolerance. Jeden rám se lepí s 250-300 kusů plátů, které jsou optimalizovány pro každou velikost tak, aby nabídly stejné jízdní vlastnosti, ať už jste subtilní závodnice na XS, či hromotluk sedlající XL.
Ostatně Pivot je mezi výrobci karbonových rámů považován za nejnáročnější značku vůbec.
Samotná výroba karbonového rámu je další kritickým bodem. Pivot rámy jsou vyráběny v pozitivních formách. Jedná se sice o nejdražší a časově nejnáročnější způsob, který ale zajistí maximální stlačení a tím hustotu karbonových trubek. Vyšší hustota pak zajistí potřebnou tuhost při použití menšího množství karbonu, výsledkem je pak mimořádně lehký a pevný rám.
U nového Mach 4 SL bylo díky nejnovější patentované konstrukci z uhlíkových vláken Hollow Core dosaženo úspory působivých 300-400 gramů (dle velikosti) oproti předchozí generaci a výsledkem je 1930g (rám vč. tlumiče).
Samotný pohled na minimalismus zadní stavby je doslova pohlazením pro oči a odhalí také řadu chytrých detailů, jako např. umístění třmenu zadní brzdy co nejblíže k ose do místa, kde je stavba nejtužší, a tudíž nevyžaduje dodatečné zpevnění.
JE LÉPE ODPRUŽENÝ
Pivot k odpružení zadní stavby využívá uznávaný DW-Link. Virtuální zavěšení navrhl Dave Weagle. Už dlouho je respektované jako jedno z nejlepších virtuálních systémů na trhu vůbec. Jeho nejsilnějšími stránkami jsou trakce a aktivita pod bržděním. Jezdec, závodník může v rozbitém terénu začít brzdit později a razantněji. Další velkou výhodou je konstrukční tuhost, která je tolik zásadní v zatáčkách. A pro XC asi nejdůležitější vlastností je imunita systému vůči tahu řetězu a současné zachování precizní aktivity při zpracovávání nerovností terénu.
Mach 4 SL je nabízen ve specifikaci Ride, Pro a Team nabízející zadní zdvih 115mm s možností úpravy na 106mm pomocí Flip-chip uložení tlumiče. Vpředu pak najdete 120mm vidlici Fox 34 Step-Cast.
Pro ještě více závodně naladěné bikery je k dispozici varianta World Cup, která díky kratšímu tlumiči nabídne 103mm, resp. 95mm zadního zdvihu v kombinaci s 100mm vidlicí Fox 32 Step-Cast.
V obou případech pak dostanete plnohodnotný systém odpružení, který v porovnáním s Flex-Stay systémy nabídne nejen větší jistotu v technických pasážích, ale zároveň je pohodlnější a nevymlátí z vás vaši pracně vybudovanou kondici rychleji, než plánujete dorazit do cíle.
JE ZÁBAVNĚJŠÍ
Zábava je přidanou hodnotou tohoto závodního kola. Každý den není závod. Kolikrát naopak svádíte ty nejlepší závody jen sami se sebou? Či proto, že samotné závodění by mělo být i zábavou, tlumící utrpení. Nebo protože to je zkrátka sport.
Mach 4SL stejně všestranný jako rychlý. Sundejte bidon a vyhrajte short-track. Vemte flašku a odstartujte do XCO. Dejte do rámu dva bidony a vyražte na XCM. Toužíte po Leadville? Není problém, přidejte třetí bidon a pod střed pro jistotu přichyťte nářadí.
DW-Link odpružení vás lehce převeze i přes sekce, do kterých byste se na jiných XC kolech váhali pustit. Nezpronevěří vaše maximální nasazení, nechá zadní kolo přilepené a pod záběrem, kde jiným odskakuje. Také vám uleví na x-té hodině a nechá vás sedět, kde si hardtaily a flex-stay jezdci radši po milionté nedobrovolně stoupnou.
JE OVLADATELNĚJŠÍ
Prodlouženější délka řízení (reach), strmější úhel sedlové trubky, položenější hlavový úhel, rozevřenější rozvor. Nový Mach 4SL zvládne rychlost s naprostým klidem a v kombinaci s tuhostí vám umožní promotat se jakoukoliv tratí bez ztráty energie nebo prestiže.