Jsou “lehké” e-biky pro vás příliš slabé nebo mají na váš vkus příliš krátý dosah? Jsou pro vás plnohodnotné e-biky příliš těžkopádné na ovládání?
V takovém případě by vám nemělo uniknout představení nového e-biku Pivot SL/AM, který byl koncipován s cílem vyřešit dilema jezdců mezi “light” e-biky a “plnotučnými” e-biky.

Nový e-bike Pivot SL/AM sedí přesně mezi lehounkým Shuttle SL a dobrodružným Shuttle AM. Vzal si lehkost SL-ka, kapacitu z AM-ka, obojí doplnil obratností Switchbladea a vzešel z toho revoluční e-bike. Lehký, silný a vytrvalý.

MOTOR
Bosch SX Line je nejkompaktnější a nejlehčí pohonná jednotka od Bosch. Je o 800g lehčí, než CX Line a přesto dosahuje výkonu 600W a 55Nm točivého momentu. Spolu s 400Wh baterií byla hmotnost snížena dohromady o 2,3kg oproti konfiguraci motoru CX Line se 700Wh baterií.

Nižší hmotnost umožňuje řádit v trailu téměř jako na analogovém kole a přitom využívat vysokého výkonu po delší dobu, takže na větší vzdálenost. Pro ještě vyšší dosah je SL/AM kompatibilní s Bosch 250Wh PowerExtender-em (+1,5kg), který se dá uchytit na navářky košíku a od tohoto momentu je kapacita energie 650Wh.

Bezdrátové ovládání je na řidítkách čisté a jednoduché. Displej na horní rámové trubce přehledný a takéž vzhledově čistý.

Dále Pivot spolu s Bosch-em zapracoval na Bosch aplikaci. Takže je v ní možné motorovou asistenci e-biků Shuttle a jejich projev velmi detailně ladit.

ODPRUŽENÍ
SL/AM má 150mm zadního zdvihu skrze DW-link a zdvih vidlice 160mm. Charakteristika DW-linku, vnitřnosti tlumiče i vidlice Fox jsou tuněny přímo pro SL/AM.
DW-link podporuje efektivní ostrou odezvu na šlapání a v těžkém terénu drží zadní kolo na zemi, bez toho, aby se nahoře jezdec houpal jak na moři.

Specifikace PRO a TEAM nabízí i volitelné osazení odpružení senzorikou Fox Live Neo, která v reálném čase upravuje průběh odpružení v závislosti na terénu pod koly, aniž to jezdec zaregistruje. Fox Live Neo pracuje s nejrychlejším protokolem v cyklistice, který reaguje 100x rychleji, než Bluetooth.
GEOMETRIE
Na vrchním oku tlumiče je dvoupolohový otočný mechanismus Flip-chip, který umožňuje jednoduchým otočením doladění geometrie. Nízký střed na 29” kola pro maximální stabilitu při vysokých rychlostech. Po otočení se střed dostane trochu výš a o 0,5°se napřímí hlavový úhel, což ulehčí průjezd členitým terénem nebo zachová původní výšku středu při MX osazení kol (29” přední / 27,5” zadní).



DETAILY
Velká pozornost byla věnována vstupům do rámu. Přepracovaná krytka nabíjecího portu je bezhlučná, těsná a připravená na věčné otevírání/zavírání. Upravený je i Cable-Port systém, který umožňuje Pivotu vést kabeláž bezhlučně vně rámu s jednoduchým přístupem a servisovatelností. Na SL/AM je ještě jednodušší.


VELIKOSTI
Na SL/AM se vejdou jezdci od 150cm výšky po 193cm+. Jedná se také o první e-bike Pivotu vyrobený i ve velikosti XS. Tím nabízí všechny své vlastnosti i těmto drobným postavám nebo jezdcům s kratšími nohami. Velikost XS je k dispozici pouze s MX konfigurací kol.
Jak je u Pivotu zvykem každá velikost má svou unikátní konstrukční tuhost, takže projev kola je stejný pro všechny jezdce.

BARVY


HMOTNOST
Hmotnost kompletního kola: 18kg (Team XX Eagle Transmission)
KLÍČOVÉ SPECIFIKACE
- zdvih: zadní 150mm, DW-link / vidlice 160mm
- velikosti: XS, S, M, L, XL
- hlavové složení: ZS49/56
- zadní osa: 12x157
- pohonná jednotka: Bosch Performance SX - max 600W, 55Nm
- baterie: 400Wh (650Wh s volitelným Bosch PowerMore Extender)
- jízdní profily: Tour+, Sport, EMTB, Turbo
- prostupnost pneumatik: 29”x2,5” | 27,5”x2,6”
OSAZENÍ
Tři odstupňované hladiny osazení:
- RIDE - Sram Eagle 70/90 (machanická sada) 215.900,-
- PRO - Sram X0 Eagle Transmission 275.900,-
- TEAM - Sram XX Eagle Transmission 325.900,-
- O odpružení se stará Fox Performance (RIDE) a Factory (PRO a TEAM).
- PRO a TEAM nabízí alternativní volbu odpružení Fox Live Neo 32.500,-
- Na všechny modely se dá dokoupit Bosch PowerMore 250 Range Extender 12.900,-
- Velikost XS NENÍ KOMPATIBILNÍ s Fox Live Neo a současně Bosch PowerMore 250 Range Extender - buď jedno nebo druhé, obojí tato velikost rámu nepojme.