PROTOCYCLES ambasadoři 2020

Protocycles dvojice ambasadorů je pro letošek Frenk s Bečvim a letos budou brázdit závody, bikeparky, traily, atd. na kolech Pivot Firebird 29. Jak Frenk, tak Bečvi ho mají z části osazený “z krabice”, protože Pivot Firebird 29 je už z továrny připraven na závody. Pojďme si oba dva detailněji představit. 


Bečvi

David “Bečvi” Bečvář je u Protocycles oficiálně nový, neoficiálně už déle.  Není tu k trhání rekordů, ohromování výsledky, ale pro to, aby svého Pivot Firebird 29 stylově protáhl všemi nástrahami letošních Blindur a ES. Stejně jako Frenk i Bečvi je “chlápek z lidu”, který krásně jezdí a jehož můžete kdykoliv zastavit a vyzpovídat o čemkoliv, co vás ohledně Pivota Firebirda 29 bude zajímat.

Bečvi je z Milevska. Ano, od Vápenky. Svůj „bikovej život“  začal pořízením BMX v 15ti letech. Hroznej šrot za pár peněz z první brigády. V té době byla v Milevsku celkem velká parta, ale jezdit na kole neuměl nikdo. Kdo vyskočil tři palety a dostal se přes funbox byl king. 

Později se na Vápenku mezi “ty kluky” dostal . Svět, který Bečviho pohltil. Vidět Štěpána Herinka protahovat supermany a točit 360tky, když sám Bečvi ještě neuměl skočit přes díru.

Spolu s Onýsem (Martin Čapek), Štěpánem a dalšíma, později Vápenkou, stavěním nových skoků a samozřejmě ježděním, v podstatě žili.

„Vystřízlivění“ přišlo v roce 2014, kdy se Bečvimu narodila dcerka. Postavit dům, zasadit strom, atd…

Bylo to natolik časově náročný období, že na kolo téměř 4 roky nesedl. Když to odeznělo, oprášil kolo a zjistil, že už ho to na dirtech nebaví… téměř 10let stačilo. Podobnou „bikovou krizi“  prožíval zrovna i Štěpán. Slovo dalo slovo a pořídili si endura. Traily, bikeparky, vyjížďky, ta univerzalita… tohle ježdění ho chytlo a dneska pokud není v práci nebo netráví čas s dcerou, prohání se znovu na biku. 

Letošní sezónu si plánuje především užít ve zdraví. Vlastně i všechny následující :). Ze závodů plánuje letos rád objet ES a Blindura. Samože by rád projel nějaké bikeparky, trailové lokality, zopakoval Finale Ligure – podle času. 

Stylově jezdící chlápek na Pivotu, to je Bečvi. A jak se Bečvimu jezdí na Firebirdu?

“Díky krátké zadní stavbě je bike perfektně ovladatelný a čitelný jak ve skocích, tak ve sjezdu, navíc v kombinaci se Superboost zadní osou je celá zadní stavba na poměr 29“ krásně tuhá. Oceňuji nízko položený střed, ten kolu dodává stabilitu v rychlých trailech a na skocích. Další prioritou pro mě byla hodnota Stack a Reach tak, abych se na kole nemusel krčit, ohýbat záda a celkově aby to bylo kolo pro velké kluky. Pravda menší velikost by se lépe skládala do utažených zatáček, ale zvítězilo pohodlí. A i do té zatáčky to nakonec jde překvapivě lehce vzhledem k celkovému rozvoru. Důležitým aspektem pro mě byla možnost použití 200mm sedlovky tak, aby horní pozice byla pohodlná pro šlapání a zároveň při zasunutí byl dostatek prostoru nad kolem při sjezdu. Super věc je prostupnost pluskových gum. Sice vozím vzadu 2,4, ale rezerva v prostupnosti je k nezaplacení při jízdě v mokru, kdy jsou pláště obaleny nánosem bahna. Také musím vypíchnout celkové utišení bowdenů, řetězu a zpracování vstupů a výstupů rámu. Protože tiché kolo je rychlé kolo, hahaha. A nakonec DW-link. Lepší systém odpružení jsem nejezdil. Do kopce nehoupe a krásně jede. Páčka pro zavření by na tlumiči ani nemusela být. A z kopce, zkrátka žehlička. A hlavně, to kolo je krásný! “

Bečvi má až na vyjímky Pivota osazeného “z krabice”.

Pivot Firebird 29 s vidlicí Fox Factory 170mm a tlumičem Fox Float X2 (zdvih zd.kola 162mm). Představec je Chromag HiFi, řidítka-gripy a sedlo bylo ponecháno Pivot. Sedlovka 9point8 Fall Line se zdvihem 200mm. Brzdové destičky Galfer a pedály Chromag Scarab. Řazení a brzdy jsou Shimano XTR-XT. Kolo chrání i krášlí polepy AMS a nářadíčko OneUp EDC je v krku vidlice.


Frenk

Mohlo by se zdát, že Frenka zná každý a v bublině to tak asi je, ale znáte ho opravdu?

Frenk začal na BMX, dirtama. Tehdy se moc neškatulkovalo, často jezdili v rámci disciplíny všichni všechno. Frenk byl součástí “druhé” vlny BMX spolu se jmény jako Pánka, Vondráček, Kohout, Plas, Herink a další.

Také se devět let staral o svoje dirtoviště. Získalo si jméno a v roce 2008 se na něm uskutečnil úspěšný dirt-jam na jehož odkazu se u Frenka následující rok pořádalo MR v dirtu. Organizačně to bylo natolik náročné, že byl Frenk pouze v roli pořadatele. 

MTB následovalo, až poté. Zase všichni jezdili všechno, takže na zdvizích 100/100 se jezdilo, skákalo, sjíždělo.

Přes Kraba a díky známosti s Trnkou, se kterým párkrát fotil v minulosti dirty, se vetřel na tehdejší Kraslický závody, kde málem chcípl. To bylo ještě před vlnou “enduro”, jak ho známe dnes a zformovalo to jeho další cestu.

Nedlouho na to se pustil do stavby baráku, což mu zabralo tři roky, kdy se na kolo prakticky nedostal. 

Když měl kde bydlet, sedl zase na kolo, vrátil se rovnou do endura a začal “trénovat”. Frenk je talentovaný jezdec z lidu a i díky tomu, tou dobou začala jeho spolupráce s Protocycles. 

Loňskou sezónu Endurosérie zakončil Frenk druhým místem v kategorii a mezi všemi se povětšinou umísťoval plus mínus do desátého místa.

Letos ho uvidíme na kole Pivot Firebird 29. Plány má v rovině pracujícího chlápka – těší se na celou ES, vrcholem mu bude MR v Klínech, na zkušenou by chtěl vyrazit i na závody za hranice a velmi se těší na Trophy of Nations do Finale, kde bude v hobby kategorii tvořit team s Vanikem a Radkem Kulhou.

Tílko bude! A jaký je jeho Pivot Firebird 29?

“Geometrie Firebirda 29 je velmi intuitivní a funkce DW-linku se mi moc líbí, jak to kolo jde za je pedálem. Dalším detailem, který jsem pocítil je precizní vedení směru, kolo reaguje byť jen na drobné změny směru.

Rozpovídal se Frenk. Zajímavostí je, že Bečvi řekne osm slov ročně a Frenk papulu nezavře. Z tohoto článku to tak nevypadá:).

Frenkovův Firebird 29 má firemní odpružení – Fox Factory vidlice se zdvihem 170mm a Fox DP2 tlumič ke zdvihu 162mm. Brzdové destičky jsou Galfer. Sedlovka je samozřejmě kanadská 9point8 Fall Line se zdvihem 175mm. Řízení obstarává představec Chromag HiFi 35 spolu s řidítky Chromag BZA a gripy Chromag Squarewave. Pedály jsou Chromag Scarab. Fajn detailem jsou ochranné polepy AMS ladící s blatníčkem AMS. Nejen chrání, ale kou dodají i šmrnc.

Řazení je Shimano.